Sunday, June 7, 2009

Itaalia ja Lõuna-Ameerika sarnasused

Huvitav on lugeda Arvo blogist kirjeldusi Kolumbiast ja tema seiklustest seal. Kõige enam meeldib mulle näha-lugeda sel maal erinevate kultuuride või soovi korral tsivilisatsioonide kohtumist ja üksteise katmist.

Näide kõigi asjade kilekottidesse pakkimisest annab aimu sellest, et Ühendriigid pole kaugel. Imestus ja mure WalMart-is kõige selle plastiku pärast, kuhu pea iga tomat ja õun eraldi pakitakse, oli ka minul kolm aastat tagasi suur. Paistab, et see levib üle selle maa poole. Siin, Itaalias, pakutakse sulle kilekotti ja kui sa sellega nõustud, siis kasseeritakse sult kiirelt 5 eurosenti iga koti pealt. Nagu Arvo juba oma blogis mainis, siis tuleb kasutada Ida-Euroopa jõhkrust ja suruda asjad oma kotti. Nii säästad loodust ja raha.

Teine kultuuriruum hakkas aga silma liikluse ja kerjuste kirjeldustest. Kui Roomat nimetatakse tihti poliitikute ja prostituutide linnaks, siis tegelikkuses on ta ka kerjuste linn. Jõerüüt on kirjutas oma imestusest kui tööpäeva lõpus liikumisvõimetust näidanud kerjust järsku vanalinnas püsti hüppas ning kiirel sammu kodu poole läks. Itaalia valitsus on ametlikult kerjamise ära keelanud ja püüdnud seda vististi lausa kriminaalkuriteoks muuta (nagu ka graffiti-joonistamist). Kuid siiski on ristmikel pabertaskurättide müüjad, autoklaaside pesijad, bensiinijaamades tankimise abistajad ja bussides-metroos akordioni või viiulimängijad. Politsei lähenemine küll natuke taltsutab neid, kuid mitte kauaks. Seega paistab, et vahemere või asumaade kombed liiguvad sujuvalt üle Atlandi ookeani.

Pesijaid ja tankijaid võib siiski teinekord täitsa kasulikeks pidada. Ning paistab, et raha roomlastel on, kuna nad neid taluvad. Ma ise tavaliselt naudin pillimeeste mängu, sest see teeb pika bussisõidu vahel toredalt filmisarnaseks. Tasuta taustamuusika elule. Enamuse oskused ei kannata kriitikat, kuid on mõned meistrid, kes mängivad tõeliselt hästi.

Lõpetuseks jutukesi Itaalia ja Lõuna-Ameerika ühistranspordist:

- Roomas kihutavad bussijuhid sellepärast, et kui nad graafikust maha jäävad, siis võetakse neilt teatud hulk raha palgast ära. Mida ma ise siiski väga ei usu, sest kui päeval on vaja ummikutes viibitud aega tasa teha, mispärast sa siis vähese liiklusega õhtul veel kiiremini sõitma pead. Kas graafik võib olla veel tihedam õhtutundidel? :D

- Tšiilis kihutavad bussid aga seetõttu, et neile makstakse edasitoimetatud inimeste pealt. Ühesõnaga toimub võidujooks busside vahel, kes jõuab enne teisi peatusesse, et sealt üles korjata kõige rohkem sõitjaid. Kuid ülekäiguradadel ja teel liikuvatest inimestest ei pidanud neil sooja ega külma olema.

No comments:

Post a Comment